И Виетнам засилва контрола върху трансграничната онлайн реклама

През  юли 2021 г. правителството на Виетнам одобри Указ 70 относно трансграничното предлагане на онлайн рекламни услуги. Той ще влезе в сила на 15...

Политика в подкрепа на местните медии в САЩ

В началото на август 2021 г. в Камарата на представителите и в Сената на американския Конгрес беше представен нов законопроект с намерението да подкрепи...

Италия. Съгласен ли сте с „биквитките“

След обществената консултация, започнала през декември 2020 г., италианският орган за защита на данните („Garante“) взе окончателно решение относно бисквитките, като обяви предстоящото публикуване...

Германия – съдът в защита на търговските марки в Амазон

Случаят „Коти срещу Амазон“  - Федералният съд на Германия се произнася относно отговорността на платформите (German Federal Court of Justice,  21.01.2021, I ZR 20/17...

Британската стратегия за медийна грамотност и борба с дезинформацията

Британското правителство публикува стратегия за медийна грамотност в Интернет за борба с дезинформацията онлайн. У нас тази тема е на изчакване. Новата Стратегия за...

Какво се случва с нашия акаунт в социалните медии след смъртта ни?

Чрез акаунтите в социалните медии с течение на времето натрупваме голямо количество цифрова информация и оставяме след себе си уникален „цифров отпечатък“ - запис...

Италия срещу British American Tobacco: Инфлуенсърите и скритите маркетингови практики в тютюневата индустрия

Италианският орган за защита на конкуренцията откри производство срещу скрити инфлуенсъри в казуса British American Tobacco Italia S.p. A. В края на май 2021 г....

Безпрецедентен ръст в ползването на онлайн услугите във Великобритания

Медийният регулатор във Великобритания Офком(Ofcom) публикува доклада Online Nation 2021, представящ навиците на британските потребители в Интернет. Изминалата година е била наистина безпрецедентна в използването...

Европейският Съвет с план за действие за възстановяване и трансформация на медиите

Съветът на Европейския съюз е приел Заключения на Съвета относно „Европейските медии в цифровото десетилетие: План за действие в подкрепа на възстановяването и трансформацията“. Планът...

Facebook остави в сила забраната за Доналд Тръмп

Цензура или морална норма - как да се тълкувават забраните на социалните мрежи за потребителите. Споровете около ограниченията, наложени на бившия американски президент не...

Австралия – как да различим брандираната # реклама в социалните медии

Важно решение на Австралийския орган за регулация изисква инфлуенсърите и да използват очевидни маркери за различаване на рекламата. В определение от март 2021 г. Панелът...

Инфлуенсърите – спорове, практики, предложения

Във връзка с нарастваща роля и влияние на инфлуенсърите през септември 2020 г. Комитетът по рекламна практика („CAP“) на Обединеното кралство направи преглед на...

НАЙ-ЧЕТЕНИ

НАЙ-НОВИ