Италия срещу British American Tobacco: Инфлуенсърите и скритите маркетингови практики в тютюневата индустрия

0
386

Италианският орган за защита на конкуренцията откри производство срещу скрити инфлуенсъри в казуса British American Tobacco Italia S.p. A.

В края на май 2021 г. италианският орган за защита на конкуренцията откри процедура срещу италианския офис на тютюневия гигант, т.е. компанията British American Tobacco Italia S.p. A („BAT Italia“),  и инфлуенсърите Стефано де Мартино, Сесилия Родригес и Стефано Сала, като и тримата според Органа за борба  със скритите маркетингови практики на инфлуенсъри в социалните медии имат търговски отношения с BAT Italia. Процедурата разглежда възможна скрита реклама, проведена на страниците на Instagram.

Казусът попадна в полезрението на органа във връзка с публикуването на съдържание от инфлуенсъри, които не разкриват надлежно на обществеността своите търговски отношения със съответните марки и следователно не повдигат завесата за рекламния характер на такова съдържание. Действията  официално започнаха през 2017 г., когато бяха  изпратени първи кръг писма с цел морално убеждение на някои известни марки и съответните свързани с тях инфлуенсъри. Те продължиха с втори кръг писма през 2018 г., както и с откриването  на целенасочени административни производства.

Най-новата процедура срещу BAT Italia, е първата, свързана с потенциални скрити маркетингови отношения в социалните медии в тютюневата индустрия.

По-конкретно, според съобщение относно началото на процедурата (PS12009) въпросните инфлуенсъри са поканили своите последователи да публикуват съдържание на съответните им страници в Instagram, използвайки маркери и хаштагове, характерни за рекламна кампания, свързана с BAT Italia относно устройство за нагряване на тютюн „Glo Hyper“, без – обаче – „рекламният ефект, постигнат от инфлуенсърите в резултат на такива етикети и хаштагове, да бъде разпознаваем по своя търговски характер, предвид липсата на текстови или графични предупреждения, подходящи за идентифициране на съответната промоционална цел”. На 27 май 2021 г. в помещенията на BAT Italia са извършени проверки с помощта на Специалното антитръстово звено на Guardia di Finanza.

Засега не е ясна датата на публикациите, които се разглеждат, както не е напълно ясно дали призивът на инфлуенсъра за действие, насочен към последователите, е съдържал  пълно или само частично предупреждение.Разликата между двата сценария е съществена, за да се определи обхватът на разследването на Органа и последиците, които той може да има по отношение на прозрачността в рекламата, както и относно неговия ефект върху практиките за ангажиране на клиенти в цифровата среда, които стават все по-многобройни.

Линк:  https://www.marketwatch.com/story/italian-competition-authority-launches-probe-into-british-american-tobacco-271622474440

Коментари

comments