Начало Форум: медиите и дигитализацията

Форум: медиите и дигитализацията

Уважаеми колеги и приятели,

Медийната грамотност се превръща в залог за информираността на всеки от нас и е един от водещите фактори на дигиталната ера. Медийното знание означава сигурност, информираност, достъпност и е част от борбата с дезинформацията и фалшивите новини. Гражданската журналистика и социалните медии  превръщат всеки от нас в интерактивен съучастник в създаването на съдаржание. Какво трябва да знаем, как европейското законодателство се опитва да вгради правила в  дигиталния свят. На тази тема разсъждават експерти, журналисти, граждани. Тизи форум е възможност не само да се информирате, но и да опонирате, да преодолявате съмненията си и да представяте вашата гледна точка.

Можете да изпращате своите мнения, забележки, коментари на адрес:

valeriytodorov@gmail.com

Войната срещу ботовете – YouTube свали Groovy

Последната новина в света на изкуствения интелект и медийната индустрия е, че YouTube издаде заповед за прекратяване и отказ срещу създателя на широко известния...

Китай – алгоритмите подвеждат потребителите

Китай затяга надзора върху алгоритмите, които технологичните компании използват, за да управляват бизнеса си, като създава  правила за енергични мерки върху Интернет сектора си.Според...

Предварителен доклад на Европейската комисия за Интернет на нещата (IoT)

Европейската комисия публикува своя предварителен доклад относно Интернет на нещата (IoT). Докладът потвърждава бързия растеж на този сектор, но също така идентифицира потенциалните рискове.Проучването...

Финансовите инфлуенсъри в Австралия трябва да имат лиценз

Рекордният брой нови  и онлайн търговци в Австралия по времето на Ковид пандемията изстреля „финфлуенсърите“  (finfluencers – инфлуенсъри в сферата на финансите) в полезрението...

Разколебаното доверие в технологиите в правните услуги във Великобритания

Правните технологии и доверието Наскоро Органът за регулиране на адвокатите (SRA) във Великобритания публикува своя доклад „Технологии и иновации в правните услуги“, изготвен от Оксфордския...

Чешкият Seznam иска от Google 400 млн. евр

Seznam, най -големият чешки уеб портал и търсачка, увеличи искането си за обезщетение срещу Google с един милиард, стигайки общо до повече от 10...

Телевизионните новини във Великобритания остават най-предпочитани

Британският медиен регулатор Ofcom публикува проучване, което  показва  как възрастните и по -големите деца (на възраст 12–15 години) в Обединеното кралство приемат новини чрез...

Австралия подготвя правила за устройствата от „Интернет на нещата“

Потребителските устройства  от „Интернет на нещата“ (IoT), известни също като интелигентни устройства, присъстват  вече в много области на нашия живот и тяхната сигурност е...

Политика в подкрепа на местните медии в САЩ

В началото на август 2021 г. в Камарата на представителите и в Сената на американския Конгрес беше представен нов законопроект с намерението да подкрепи...

Италия. Съгласен ли сте с „биквитките“

След обществената консултация, започнала през декември 2020 г., италианският орган за защита на данните („Garante“) взе окончателно решение относно бисквитките, като обяви предстоящото публикуване...

Германия – съдът в защита на търговските марки в Амазон

Случаят „Коти срещу Амазон“  - Федералният съд на Германия се произнася относно отговорността на платформите (German Federal Court of Justice,  21.01.2021, I ZR 20/17...

Нови правила на Facebook за рекламата за децата

  Facebook обяви множество изменения, свързани с използването на мрежата, както и на Instagram от деца, включително някои промени, засягащи и рекламодателите. Компанията подчерта, че в...

НАЙ-ЧЕТЕНИ

НАЙ-НОВИ