Политика в подкрепа на местните медии в САЩ

0
283

В началото на август 2021 г. в Камарата на представителите и в Сената на американския Конгрес беше представен нов законопроект с намерението да подкрепи местните медии, за да компенсира ерозията на приходите от реклами, причинен от цифровите медии. Законът за устойчивост на местната журналистика предлага определени предимства за абонатите на местни вестници, както и предимства за рекламодателите, които рекламират в местни медии – в радиото, телевизията и печата. Абонатите на вестници, които са физически лица, могат да получат данъчни кредити до 250 долара годишно, за да покрият част от абонаментните си такси за вестници. За рекламодатели, които пускат реклама или в местен вестник, или в местни радиоразпръсквателни станции, на разположение е данъчен кредит до 5000 долара за някои малки фирми, които използват местни медии, за да предават рекламни послания на своите общности.

В допълнение, съгласно законопроекта за местните медии, може да се предостави данъчен кредит до 12 500 долара за наемане на местни „журналисти“, които прекарват най-малко 100 часа годишно в предаване на местни новини. Докато настоящата версия на законопроекта в Камарата на представителите предоставя този кредит само на вестникарските компании, обобщението на версията в Сената предлага тя да бъде разширена и за телевизионните оператори. Тази разпоредба специално се радва на подкрепа от RTDNA – асоциацията на работещите в сферата на новините – които я оценяват като стимул за местните медии да наемат повече новинари.

Както коментира в блога си Дейвид Оксенфорд от адвокатската кантора  Wilkinson Barker Knauer LLP, този законопроект е току -що внесен, така че има още много път преди да стане закон. Той е само един от многото законопроекти от  тази година в отговор на мощното въздействието на големите технологични компании върху икономиката на местните новини и информационната индустрия, на които гражданите и техните общности разчитат.

Обаче публикува  материали  за законопроекти в САЩ, чиято цел е  да се даде възможност за колективни преговори между радио- и телевизионните оператори (и други местни медии) и технологичните гиганти за разпространението на съдържание, генерирано от традиционните медийни играчи. Те включваха и предложението на Конгреса за създаването на комисия за проучване на евентуалното държавно финансиране на местните медии. Проблемите относно въздействието на мощните технологични компании върху местните средства за комуникация  със сигурност ще присъстват и в оценката на FCC за промените в правилата за собственост на местното радио, които понастоящем се разглеждат от органа. Законът за устойчивост на местната журналистика може би представя първото конкретно предложение за предварителни стъпки, които водят до държавно финансиране на местните медии. Предстои да следим развитието в този сектор в следващите месеци.

Линкове https://www.lexology.com/16016/author/David_Oxenford/

https://www.congress.gov/bill/117th-congress/house- bill/3940/text?q=%7B%22search%22%3A%5B%22hr+3940%22%5D%7D&r=1&s=1

https://www.cantwell.senate.gov/imo/media/doc/Local%20Journalism%20Sustainability%20Act%20One%20Page%20Summary%20July%2023%202021.pdf

 

 

Коментари

comments