Безпрецедентен ръст в ползването на онлайн услугите във Великобритания

0
253

Медийният регулатор във Великобритания Офком(Ofcom) публикува доклада Online Nation 2021, представящ навиците на британските потребители в Интернет.

Изминалата година е била наистина безпрецедентна в използването на онлайн услугите, като възрастните потребители във Великобритания са прекарвали по един час повече с компютъра всеки ден  отколкото техните връстници в Германия и във Франция и с половини час повече от тези в Испания.

Освен този доклад Офком е публикувал и три съпътстващи доклада, които изясняват по-добре навиците,  отношението и емоциите на потребителите. Публикациите се занимават с качествен анализ на невярната информация, с използването на алгоритмични проучвания за разкриване на опита и преживяванията в мрежата и с оценка на ролята на невярната информация и медийното възпитание.

Последният от трите доклада съдържа интересни изводи. Три фактора – формирането на критично мислене, стратегиите за оценка, вкл. за оценка на собствения статус, като част от публиката и познанията относно медийната и новинарската индустрия са били винаги в основата на възпитаването на будно отношение към неточната и невярна информация.

Оказва се, че няма достатъчни проучвания за въздействието на игрите и въобще за игровата култура в мрежата, тъй като компютърните игри могат да допринесат за подобряването на медийната и цифровата грамотност и за  развитието на критична перспектива към невярната информация.

Относно невярната информация докладът подчертава, че обект на задълбочени изследвания досега са били само платформите Фейсбук и Туитър,  докато останалите са почти непознати. Като се има предвид динамичното развитие на цифровите услуги, това е сериозна празнота в обхвата на съвременното медийно познание.

Линк ofcom.org.uk

 

Коментари

comments