Виртуалните мрежови лобисти и лидери (инфлуенсъри)

0
300

Въздействието на виртуалните идоли върху музикалната индустрия те използват за визуализация на посланиата реални хора. Това вече не е добавено съдържание, а ново съдържание, изградено върху обективизирана платформа. Това създава нови етични предизвикателства и може да предизвика криза в доверието, идентичността и отговорността при създаване на съдържание за масовшите комуникации. Какво обаче са виртуалните влиятелни лица и как те се използват от марките за популяризиране на техните продукти?

Какво е виртуален инфлуенсър?

Виртуалният инфлуенсър е цифров персонаж, създаден с компютърен софтуер и достъпен в социалните медийни платформи (напр. Instagram, YouTube) с цел въздействие. Виртуалните инфлуенсъри обикновено имат човекоподобни характеристики и им се дават измислени личности, а техните дейности не се различават от хората в дигиталната сфера. Те се свързват с потребителите на социални медии чрез много форми на ангажираност, като създаване на влогове, публикуване на публикации и дори коментиране на самите публикации на потребителите. За виртуални инфлуенсъри могат да се използват и конкретни лица, гласове, популярни публични личности.

Виртуалните влиятели срещу виртуалните идоли

Виртуалните идоли по същество са подкатегория виртуални влиятелни лица. Това е така, защото виртуалните идоли, освен свързаните с музиката им дейности, се използват от други компании за популяризиране на техните марки и продукти. С други думи, виртуалните инфлуенсъри обхващат всяко виртуално същество, което има високо социално признание и онлайн присъствие и база от фенове, което може да се определи от степента на активна дискусия и участие във виртуалния инфлуенсър и неговите дейности. Тяхната популярност сред младите потребители доведе до появата на марки, които се възползват от славата им.

Знакови примери

Виртуалните инфлуенсъри проправиха нов път за глобалната маркетингова индустрия. Първият значим виртуален инфлуенсър е Лил Микела, чийто герой е бразилско-американски модел, живеещ в Калифорния и е самопровъзгласен „робот, търсещ промяна“. Към тази дата Lil Miquela има над 2,9 милиона последователи в Instagram и е обявен за един от 25-те най-влиятелни хора в списание TIME. Работила е с големи марки, включително Samsung, Prada и Calvin Klein, а нейните модели и влиятелни дейности са й спечелили почти 12 милиона щатски долара през 2020 г. Успехът на Lil Miquela е повлиял и на популярността на подобни виртуални влиятели, включително Shudu Gram и Noonoouri, цифрови модели, обичани от модната общност.

Виртуалните инфлуенсъри също бързо набират популярност на другия край на света. В Китай големи конгломерати като Alibaba и Tencent създадоха виртуални инфлуенсъри за популяризиране на множество продукти и услуги на съответните им платформи. Например, разработената от Tencent виртуална идолска момчешка група WXWZ (无限 王者 团) първоначално е създадена за популяризиране на най-добрата мобилна игра на компанията Honor of Kings (王者 荣耀), в която модният лейбъл Том Браун съдейства за „обличането“ на членовете на групата за техните първа поява. Последващите музикални промоции на момчетата, като издаването на техните албуми и саундтрак към китайския филм The Rescue, засилиха активността на другите платформи на Tencent като Tencent Video и QQ Music. През 2020 г. китайският стартиращ AI Shanghai Xmov и Beijing Cishi Culture Media си сътрудничиха, за да дебютират първия виртуален инфлуенсър и ключов лидер на мнения в Китай AI, Ling, който ще участва в дейности и ще генерира съдържание, свързано с китайската култура.

Рентабилността на виртуалните влиятелни лица доведе до увеличаване на инвестициите в индустрията. Компанията зад Lil Miquela, базираната в Лос Анджелис AI стартираща компания Brud, е получила около 30 милиона щатски долара рисков капитал през 2019 г. и в момента се оценява на около 125 милиона щатски долара. Междувременно в Китай Шанхай Xmov получи приблизително 100 милиона RMB финансиране от инвеститори през 2019 г., сред които са Sequoia Capital, които инвестираха в Brud през 2018 г. С тези етапи е ясно, че ще има рязко увеличение на използването на виртуални влиятелни лица като инструменти за маркетинг и брандиране в близко бъдеще.

Предимства на виртуалните влиятели (лобисти)

Компаниите вече започват да пренебрегват наемането на влиятелни хора от реалния живот в полза на виртуалните. Виртуалните влиятелни лица могат да се свържат с по-млада клиентска база, тъй като повечето от феновете им се състоят от Gen Z (хора, родени в средата до края на 90-те до началото на 2010-те) и млади хилядолетия. Това би било голямо предимство за компании, които искат да променят или модернизират имиджа си на марка. Продължаващата пандемия COVID-19 също стимулира използването на виртуални влиятелни лица. Докато отменените събития и ограничените възможности за пътуване могат да засегнат влиятелните хора от реалния живот, виртуалните влиятелни лица няма да бъдат засегнати, тъй като те не са ограничени от физически и технически ограничения, което позволява генерирането на по-голямо разнообразие от съдържание.

Линкове: https://virtualhumans.org/article/what-is-a-virtual-influencer-virtual-influencers-defined-and-explained

https://www.nylon.com/entertainment/hatsune-miku-future-of-live-music

Най-същественото предимство на виртуалните влиятелни лица е, че те са напълно контролируеми.

Коментари

comments