Модата на караваните, които предлагат качествена храна започна да се разпространява и у нас, но TRAVEL COCTAIL BAR e първият коктейл бар на колела в България. Караваната на „Пътуващите коктейли“ нашумя това лято, появявайки се на различни места из страната. Освен с атрактивния си дизайн, тя привличаше внимание и със самия избор на събития за своето присъствие, свързани с отношението на младите към опазването на природата.Самата каравана дизайна си е олицетворение на тази идея: синият небесен цвят, живият мъх, облицовал вътрешната стена, а и вероятно коктейлите …Павел Памукчиев е нейният собственик и не смята, че времето на миксираните напитки е свършило с лятото. На 24 ноември бе паркирал на ъгъла на ул. „Парчевич” и „Ангел Кънчев”.
Павел Памукчиев доказателство за това,че ако съчетаеш работата с хобито, се ражда добрата бизнес-идея: Бар на колела.
„Идеята се роди съвсем спонтанно, тъй като когато не съм на работа обичам да пътувм хобитата ми са свързани с пътуване: кайт, сърф, риболов вече карам и сноу-кайт и всички тези хобита се съчетаха с любовта ми към професията и тази по-иновативна миксология на питиета. Така че, идеята дойде съвсем естествено за комбиниране на хобито с работата.
Всъщност, всичко започна през лятото на 2016-а, когато стартирах с преносим поп-ъп бар- малък разтегаем бар, нещо като бар в куфар, който можеш да поставиш където пожелаеш, направих една обиколка , или първото си „турне” с него по Черноморието и видях, че хората имат интерес. Особено към сервирането на качествени напитки на нестандартни места. Плажове, планини, градини.. . И го превърнах в проект.
Основната идея е всъщност, развиване на коктейлната култура у нас. Знаете, само в столицата и по-големите градове хората са готови да експериментират и имат интерес към по-нестандартни комбинации на напитки.
Работя с авторски рецепти, които създавам аз разбира се се облягам върху гръбнака на основните класически коктейли, създадени още по време на Сухия режим в Щатите, какъвто и да е коктейлът, в основата са 4-те съставки: алкохол, захар, битер и вода , отатм нататък идват всички други съставки .. макар че записки за смесване на питиета има и много по-рано, но По време на сухия режим смесването на каквото има и прикриването на алкохола са довели до сътворяванео на коктейла. ”.
(В действителност, родината на коктейла е наистина Америка, но има противоречиви сведения, кой и кога е въвел Петльовата опашка (cock-tail) .Различни легенди го свързват ис истории по време на Гражданската война,намесват и пръста на французите, а и на мексиканците..Така или иначе, В нюйоркското издание „The balance“ от 1806 г., коктейлът за пръв път е определен като „стимулираща напитка, съставена от силни алкохоли, захар и горчиви настойки.“ ) б.а.
-Следователно, коктейлът е привлекателен с това, че разказва история?
-Аз например, харесвам африкански бърбън, който има характер, и надграждам различни съставки.
– И се получава пътуване в непознатото.
-Да, във всяка авторска рецепта има много от характера на човека, който я създава .
–Обикновено коктейли се пият през лятото, но при добро въображение, сигурно имате идеи и за зимата?
– Да, нямам търпение да излязат дюлите..За мен представляват интерес сезонните продукти. От дюлите приготвям домашно желе- в корите на дюлите и семките има много естествен пектин и при правилна обработка, то се желира и това желе, овкусено със шафран е много добра основа за коктейли, като комбинирам с още подправки- бърбън и орехов битер. И това е моята сезонна рецепта.
Хората, като чуят когато чуят „коктейл” си представят водка с някое сокче чадърче, портокалче на плажа. Всъщност, коктейлите вече не са само това, и не се пият само лятото. А и зимата има много интересни съставки, знаете канела, карамфил, портокал, топлите коктейли са много атрактивни. Наистина, коктейлите могат да се да се пият целогодишно със сезонни съставки. По принцип работя сезонно в зависимост от сезона и разбира се, локацията, мястото, и концепцията на събитието.
–Концепцията на караваната също е израз на концепцията на коктейлите?
– Освен модата и преоткриването на ретро-то, идеята е, да предлагаме освен коктейлите и цялостно преживяване.
За самата визия, за характера и стила на караваната, ми помогнаха моите близки приятели от студио „Фрагменти“ http://fragmenti.bg/, Марта и Ицо, на които съм изключително благодарен. Тяхна беше идеята и трудната задача за изпълнение на тази визия ..
Закупих каравана от 70-години. Като я взех от Холандия, беше доста изгнила ръждясала в много лошо състояние. След 6 месечен труд без почивен ден се превърна в тази интересна синя каравана. А идеите на Ицо и Марта много ми харесаха, тъй като те мислят доста нестандартно: като започнем от интериора-зелена та стена от естествен скандинавски мъх, който много добре се вписва в нашата концепция за грижа за природата, и използването само на естествени продукти .
-Казвате, че идеята ви е да създавате преживяване, това предизвиква ли ви да създавате и събития около караваната?
– Разбира се, често сме част от фестивалите, тази култура на фестивалите, която става все по-популярна, е добро място за присъствието ни.Съвременният коктейл олицетворява тази култура на младите-малко, но качествен алкохол,в добавка полезни сезонни еко съставки.
Така че, ..идва времето на коледните коктейли по зимните хижи и курорти..