КАК MERCEDES-BENZ ИЗБИРА ДИЗАЙНА НА АВТОМОБИЛИТЕ СИ?

0
96

Главният дизайнер на Mercedes-Benz Робърт Лесник представи визиите за бъдещето на премиум бранда на събитие в София.

Специално за Обаче.бг Робърт Лесник каза, че  да работиш за Mercedes-Benz е нещо като сбъдната мечта. Работи за компанията от 20 години вече.  А на въпроса с каква мисъл става всяка сутрин за работа, той отвърна: “ Знаете ли, че от доста време се замислям,  докато карам по път за работа и си казвам, дори на глас – какъв късмет имам само! А и колко ми е хубава работата!“

В навечерието на Автомобилен салон София Силвър Стар представиха у нас и българката Лилия Чернаева, която е работила по интериора на новата G-класа .

Как Mercedes-Benz избира дизайна на своите автомобили? Колко време отнема този процес и каква е концепцията, която следва премиум брандът? На тези въпроси отговориха Робърт Лесник, ръководител на отдел „Екстериорен дизайн на леки автомобили Mercedes-Benz” и българката Лилия Чернаева, работила по интериора на новата G-класа на специално медийно събитие в София. Топ дизайнерите гостуваха в София по покана на официалния дистрибутор на Mercedes-Benz в България Силвър Стар.

Двамата дизайнери разказаха, че зад тях има екип от 700 специалисти, работещи по визуализациите на автомобилите като едва 25 от тях се занимават с чистия дизайн. Интересен факт бе, че и двамата гостуващи дизайнери, работещи по най-новите модели на Mercedes-Benz, са от Балканите. Един от най-актуалните автомобилни дизайнери в света, словенецът Робърт Лесник разказа пред българските медии за концепциите на Mercedes-Benz, както и за развитието на марката през последните 10 години и за очакванията в каква посока ще се променят занапред. Той загатна, че на едно от предстоящите големи изложения луксозният бранд ще демонстрира нова луксозна концепция.

Стъпваща на повече от 130 години наследство, марката Mercedes-Benz се стреми да предлага модерни и естетически впечатляващи автомобили, като връзката с отминалите поколения е важна и дизайнерските екипи на Daimler често черпят вдъхновение от исторически модели като 300 SL Gullwing.

Също така за премиум марка като Mercedes-Benz е определящо автомобилите да имат свой облик и излъчване, и една от целите на екипа на Лесник е да се постигне ясно разграничаване между моделните семейства. За да демонстрира нагледно това, дизайнерът на Daimler скицира класическа радиаторна решетка, както и такива на подразделенията Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach и EQ.

Работата на дизайнерите в концерна не спира до създаването на един нов автомобил, а се пренася и към темата за интегрирането му в света около нас. Лилия Чернаева, известна у нас с работата си по интериора на настоящата G-класа онагледи това с няколко концепции за бъдещето, демонстриращи виждането на Mercedes-Benz за това в каква посока ще се развива човечеството като цяло. Мотото, което води екипът дизайнери е „Чувствена чистота“ и стремежът им е да пресъздадат очакванията за бъдещето както в автомобилни, така и в други неочаквани и дори нестандартни форми.

„Ние не можем просто да седнем и да скицираме следващия модел. Работим и мислим концепции, които да управляват целия проект. Така, ако преди години хората асоциираха бранда само със стил и интелигентност, в момента вече добавят и чувственост, страст, желание. Именно това е нашата работа – да създаваме асоциации чрез проектите си, а тези асоциации не само да продават марката, но и да завладяват хората”, разказа Лесник.

„Радвам се, че нашите партньори от Daimler са в България. За нас от Силвър Стар е удоволствие да имаме такива гости и заедно да разкрием малка част от тайните на предстоящите им виждания за интериора и екстериора на нашите автомобили”, добави Ролф-Юрген Заерле, генерален мениджър на официалния дилър на Mercedes-Benz у нас Силвър Стар.

Снимки: Булфото и Дани Велков

Коментари

comments