Телевизионните новини във Великобритания остават най-предпочитани

0
339

Британският медиен регулатор Ofcom публикува проучване, което  показва  как възрастните и по -големите деца (на възраст 12–15 години) в Обединеното кралство приемат новини чрез различните видове медии – телевизия, радио, печат, социални медии,подкасти, други интернет източници и списания.

Според изводите, младите хора са значително по -склонни да следят новините, използвайки Интернет, отколкото телевизията или други източници. Девет от 10 (89%) от хората  на възраст 16-24 години следят новините онлайн, в сравнение с под две трети (61%), които получават новините си от телевизията. Подобна е картината сред хората с малцинствен етнически произход, като 85% предпочитат Интернет новини=

Въпреки това, използването на телевизионни новини като източник на осведомяване е стабилно през 2021 г. и остава най -популярният източник на новини сред възрастното население във Великобритания (79%). Данните показват, че използването на радио, вестници и Интернет за новини намалява от година на година съответно с 6%, 5% и 3%.

След телевизията (79%), Интернет е следващата най -популярна платформа за новини (73%), следвана от радиото (46%). Приблизително една трета от възрастните (32%) получават своите новини от печатни издания (вестници), но когато комбинират традиционния печат с вестникарски уебсайтове и приложения, делът се увеличава до 49%.

BBC One остава най -популярният източник на новини с (62%), следван от ITV (46%) и Facebook (36%). Спад от година на година отбелязват Канал 4 (26% до 24%), BBC Radio 2 (16% до 13%) и BBC Radio 1 (13% до 11%).

За повечето запитани най-важният източник на информация е  BBC One (19%), макар  че процентът сред възрастните е  бил  по-голям – 22%  през 2020 г. Уебсайтът или приложението на BBC е посочен  за следващия най -ценен източник на новини, нарастващ по значение от 2020 г. (от 8% на 11%).

Половината от възрастните използват социални медии (49%) и други уебсайтове и приложения, които не са социални медии, за новини (49%). По -младите хора на възраст между 16-24 години са много по -склонни да приемат платформите за социални медии за приоритетни  източници на новини (36% в сравнение с 14% за средното население на Обединеното кралство). Социалните медии обаче като цяло се представят най-зле при индикатори като значение,надеждност, плурализъм на мнения и безпристрастност.

Малко под шест от 10 (57%) от 12–15-годишни казват, че се интересуват от новини. Но те  продължават да се интересуватнай-вече  от новини относно музика (53%), знаменитости (45%), околна среда (44%) и събитията, които се случват в Обединеното кралство (43%).

Въпреки че BBC One и BBC Two остават най-използваните (35%) и най-важните източници на новини (14%) сред 12–15-годишните, тези канали отбелязват  значително намаляване на използването им  през последната година (от 41% ). За разлика от тях Sky News (19% до 24%), TikTok (11% до 22%) и WhatsApp (16% до 21%) се използват за достъп до новини по -често, отколкото през 2020 г.

Допълнителна информация по тази тема предлага Аделаида Лопес –  тел. +44 0 7826 798110 или имейл (adelaide.lopez@wiggin.co.uk). Уебсайтът е  достъпен на www.wiggin.co.uk.

Линк: https://www.ofcom.org.uk/research-and-data/tv-radio-and-on-demand/news-media/news-consumption

Коментари

comments