ХИЛЯДА ЖИВОТА СТРУВАТ ПОВЕЧЕ ОТ ЕДИН

0
293

В сезона на филмовите фестивали, кинолюбителите могат да попълнят поредицата си от биографични книги за големи кинорежисьори и актьори, които ни предлага издателство Колибри. А всички тайно влюбени поколения порасли девойки в  грозника-чаровник на френското кино, могат да си припомнят емоциите, преживяни с героите, които е изиграл. „Вие никога няма да държите в прегръдките си жена на сцената или в киното.“ Бил заявил категорично преподавателят му по актьорско майсторство. Както знаем обаче, Белмондо го опровергава и снима интимни сцени с най-красивите актриси от онова време. Опровергава и редица критици, които отначало виждат в него едва ли не клоун, като се издига на гребена на Новата вълна с До последен дъх на Годар и работи с най-забележителните режисьори на френското кино: Франсоа Трюфо, Ален Рене, Клод Шаброл, Луи Мал, Жерар Ури, Жак Дере, Анри Верньой, Жорж Лотнер, Клод Льолуш.
И ето, че Белмондо нарушава мълчанието и   разказва себе си. Честно и искрено.

Завършил Консерватория на драматичните изкуства, първата любов на актьора е театърът. Киното за дълго го откъсва от сцената, затова и завръщането обратно е нещо, като завръщане към себе си.

Не пишете думата „край“ Невъзможно. Немислимо. Предварително знам, че ще се проваля. Ще се изложа. Няма да мога. Прекалено е трудно. Да издържа три часа и половина, без да забравя нито дума. Прави бяха онези, които ме съветваха да се откажа. Тази роля не ми е по силите, прекалено голям залък е за моята уста, ще се задавя и ще стана смешен. Твърде късно е за мен; не съм играл на сцена от 26 години..Най-добре беше да се оттегля, да избягам, преди да дойдат моите партньори и да се опитат да ме спрат.“
– разказва актьорът за завръщането си в театъра. Защото театърът не е като на кино-няколко реплики-камера и почивка. Два часа си пред публиката,  която накрая може и да те освирка.
А като в главата ти е образът на Пиер Брасьор, играл блестящо същата роля-Кийн на Ал.Дюма, ама по Сартър?

Книгата е  пълнокръвен разказ за времето отношенията си с киното и театъра Жан-Пол Белмондо –   Четейки спомените му – като се започне с белязаното от войната детство, училищните премеждия, трудните първи стъпки на актьорското поприще и се стигне до славата и върховете на кариерата – с изненада откриваме, че в живота великият актьор е тъкмо такъв, какъвто сме го виждали на екрана. Искрен, неподправен, безстрашен, щур, винаги готов да достави радост на себе си и на другите.

Най-голямото достойнство на тази автобиография, богата на интересни подробности, свързани с правенето на кино, пълна с любопитни епизоди на снимачната площадка и извън нея, е, че някъде между редовете ние сякаш виждаме жестовете и мимиките, сякаш чуваме гласа на оня Белмондо, който от филм на филм учи нас, зрителите, да бъдем себе си, да се наслаждаваме на живота, да бъдем свободни и да не се боим от нищо в името на тази свобода.

Тези хиляда живота минаха много бързо, много, много бързо, със скоростта на колите, които карах. Можех да ги преживея само веднъж, без да ги разказвам. Но аз съм ненаситен и от висотата, която дава времето, ми се ще да поема отново по същия път, по-бавно и в обратна посока.”
Мемоарната книга на Жан-Пол Белмондо вече е на ваше разположение!

Хиляда живота струват повече от един е писана в  сътрудничество с Пол Белмондо и Софи Бландиниер.
Използваните текстове са на издателство 

 

 

Коментари

comments