Австралия – как да различим брандираната # реклама в социалните медии

0
215

Важно решение на Австралийския орган за регулация изисква инфлуенсърите и да използват очевидни маркери за различаване на рекламата.

В определение от март 2021 г. Панелът на общността за стандарти в рекламата  в Австралия (Ad Standards Community Panel) уважи жалба, че известната инфлуенсърка Анна Хайнрих не е разкрила ясно търговското си партньорство с марката за облекло Runaway The Label.  В своето определение Панелът ясно посочва, че рекламата не трябва да се маскира като създадено от потребителите съдържание, а трябва ясно да се различава като такава. Простото маркиране на марката  не е достатъчно, за да покаже, че съществува търговско споразумение между нея  и инфлуенсъра.

Разгледаната реклама е публикация в Instagram в акаунта на г-жа Хайнрих, която включва нейното изображение, облечена в зелена рокля, предоставена от Runaway The Label, с текст „Превръщането на апартамента ми в дефиле … за дрехи @ runawaythelabel ”.

Жалбоподателите са на мнение, че постът „не се съобразява с австралийското законодателство“ и че „няма прозрачност на спонсорството“. Runaway The Label досега не е отговорила на изразените претенции. Постът на г-жа Хайнрих в Instagram вече е актуализиран и гласи „Платено партньорство с runawaythelabel“.

За да се произнесе  панелът анализира раздел 2.7 от Етичния кодекс (Кодекс) на Австралийската асоциация на националните рекламодатели, който гласи:  „Рекламата трябва да бъде ясно различима като такава“. Целта е да се гарантира, че маркетинговото и рекламното  съдържание не се маскират като новини, независими пазарни проучвания, потребителско съдържание, частни блогове или независими отзиви относно различни теми.

Това е първият потвърден случай на нарушение, тъй като правилата за различима реклама бяха засегнати и през февруари 2021 г. Предишната версия на Кодекса обаче включваше т. нар.тест за „подходящата  аудитория“, който означава, че чрез него може да се установи, че влиянието на рекламата не е в нарушение на Кодекса,  ако е вероятно да се предположи, че последователите на инфлуенсъра са били наясно, че публикацията вероятно е платена, дори и това да не е изрично публикувано.

Всичко цитирано дотук не изисква марка, която създава съдържание в собствения си Facebook или Instagram акаунт, да публикува някакви конкретни етикети, тъй като от самото начало е ясно, че съдържанието има търговски характер.  Когато обаче инфлуенсър или друго свързано с марката лице приема плащане или безплатни продукти или услуги от нея, за да популяризира стоките и услугите й, връзката трябва да бъде конкретно изразена по начин разбираем за всички. Определението на панела е напомняне, че ако имате бизнес, който използва инфлуенсъри за популяризиране в  социалните медии, е важно да изисквате от тях да изразяват точно връзката в публикацията си, като прибавят #спонсорирано или #реклама, за да гарантират, че търговските отношения са напълно ясни за потребителите.

Инфлуенсърите и други свързани с марката лица  ще трябва да използват очевидни маркери като „реклама“, „брандирано съдържание“, „платено партньорство“, „платена промоция“ (#ad, #advert, #advertising, #brandedcontent, #paidpartnership и #paidpromotion). Етикетите, които са по-малко ясни, като „спонсорство“, „свързано с“, „с благодарност“, „сътрудничество“, „благодарение на“ (#sp, #spon, #gifted, #affiliate, #collab, #thanksto) или просто споменаване на името на марката (както е направила г-жа Хайнрих), може да не са достатъчни.

Панелът на общността за реклами  и журито за рекламни стандарти в индустрията  (Ad Standards Community Panel , the Ad Standards Industry Jury) са  двата независими органа в Австралия, създадени, за да разглеждат  жалби на потребители и конкуренти за нарушения на кодексите за саморегулиране в областта на рекламата.

Системата за саморегулиране се финансира от такса върху рекламите.

Линк https://adstandards.com.au/cases

Коментари

comments