Във Великобритания, Австралия и Испания въвеждат  глоби за реклама на хазарт

0
91

Ако планирате да използвате инфлуенсър или знаменитост в рекламна кампания на хазарт, това не е безпроблемно, особено в страни като Великобритания, Австралия и Испания.

Във Великобритания новите правила потенциално биха забранили рекламите в тази област, ако се установи, че са привлекателни за деца, независимо от това, как рекламата се възприема от възрастните. Комитетът по рекламни практики (CAP) дори започна  обществена консултация относно новите мерки. Наред с други неща, органът се стреми да укрепи правилата за забрана на рекламите за хазарт и лотарии и особено на тези, които твърде много се харесват на лица под 18 години.  Прилага се „силен“ тест за атакуване на съдържанието (относно изображения, теми и герои), което има високо ниво на привлекателност за лица под 18 години, независимо от това как се разглежда от възрастните. Ориентирано към деца съдържание с анимационни герои и супергерои вече е забранено. Новите правила трябва да обхванат поведението на героите, езика, модата/външния вид и т.н., за които съществува вероятност да се харесат на лицата под 18 години.

Новото ограничение би имало значителни последици за рекламодателите на хазарт, които искат да популяризират своите марки, използвайки видни спортисти, известни личности и инфлуенсъри в социалните медии.

От септември 2021 г.  Испания вече ограничи рекламите, свързани с хазарта. Ограниченията включват забрана за пряко или косвено включване на знаменитости в рекламата на хазарта, забрана за ползване на хазартни марки върху спортни униформи и спонсорска дейност, която се състои в използването на марка на оператор за идентифициране на спортно съоръжение. Наказанието за неспазване включва глоби между 100 000 евро и 1 милион евро.

В Австралия участието на известни личности в рекламата на хазарта  е законно, но съществуват всеобхватни федерални, държавни и териториални ограничения за рекламирането на хазартни услуги. В допълнение към обичайните предупреждения за отговорно поведение при практикуването на  хазарт, нарушение е да се рекламират стимули за откриване на сметка за залагане, а в някои юрисдикции и за по-честа игра.

Получаването на одобрения за рекламиране на хазарт преди започването на подготовката и създаването на дадена маркетингова кампания е превантивна и гаранционна стъпка, за да се избегне нарушаването на рекламните ограничения, съветват от адвокатската кантора Senet, специализирана в хазартния сектор.

Линк https://www.wiggin.co.uk/insight/gambling-advertising-the-end-of-celebrity-endorsement-deals/

Коментари

comments