Инфлуенсърите в Австралия – самаряни или платени лобисти

0
351

Продължават споровете около използването на лидерите на мнение, инфлуенсърите за реклама на стоки и услуги в социалните мрежи. Зачестяват оплакванията и Австралия е една от страните, които се опитват да регламентират точно правата и задължениата на инфлуенсърите в мрежата.

Панелът на общността за стандарти в рекламата (The Ad Standards Community Panel) в Австралия установи две нови нарушения на публикации в Instagram, извършени от инфлуенсърката  Розалия Рашън. Първата публикация представя Рашън с парфюм на Том Форд с етикет „лято в бутилка @tomfordbeauty“; на второто са представени две изображения на чифт обувки  с етикет „Jordan 1 Quilt Low @doughstore“. Както и в случая на Хайнрих, за който Обаче вече писа, панелът реши, че отбелязването на марката самостоятелно не е достатъчно, за да се покаже ясно и да бъде очевидно за потребителите, че е налице споразумение между марката и инфлуенсъра.

Интересното е, че в случая с публикацията в Dough Store, компанията  твърди, че не трябва да носи отговорност за поведението на Рашън, защото „не можем да контролираме какво публикува трета страна“, „също така никога не сме плащали на Рашън за публикации или истории“ и „изпратихме й някои артикули безплатно. Тя публикува и насочва вниманието към всички марки, които носи“. Dough Store също така е подчертала, че е поискала Рашън да маркира своите публикации с #gifted (подарено).

Панелът отхвърли тези аргументи, като заяви, че въпреки че може да няма платена договореност между г-жа Рашън и компанията, лицето е добре известен инфлуенсър и магазинът на компанията й е предоставил безплатни продукти, вероятно с надеждата или с очакването, че тя ще публикува съобщения за тях  – тогава  Dough Store разумно би могъл  да смята, че това е реклама. Отбелязва се и фактът, че компанията  е поискала Рашън да маркира публикациите си с #gifted, което демонстрира връзка между двете страни и че Dough Store все пак има някаква степен на контрол над това, което  може да се публикува.

Въпреки че рекламните кодекси не са закони и спазването им е доброволно, невъзможността на инфлуенсъра да разкрие търговските си отношения с марката в съответствие с Етичния кодекс може да доведе до отрицателен PR. При някои обстоятелства това може да се окаже фалшиво доказателство или друго подвеждащо или измамно поведение в нарушение на австралийския закон за потребителите.

Съответно марките, които използват инфлуенсъри за популяризиране на своите продукти или услуги, трябва да гарантират, че те разкриват търговското споразумение помежду им  по начин, който е приемлив за марката и отговаря на изискването за ясно различима реклама. Само маркиране не  е достатъчно. Това се отнася както за официални споразумения, така  и за случайни „подаръци“.

Когато са налични, могат да се използват специфични за платформата инструменти за разкриване на рекламата (например  платено партньорство в Instagram, марково съдържание и спонсорирани публикации), за да се осигури ясно и очевидно разкриване на връзката.

За платформи, които използват хаштагове, марките трябва да обмислят и да изискват от техните инфлуенсъри  да използват маркерите #Ad или #Sponsored, както и допълнителни хаштагове като #brandname, #Ambassador, #Collab и #PaidPartner, за да покажат естеството на търговското споразумение.

Линк https://sociallawco.com.au/influencer-marketing-in-australia-how-to-avoid-legal-issues/

Коментари

comments