Подвеждащите реклами и търговските измами в Интернет

0
319

В една от последните си статии World Trademark Review, единствената специализирана интелигентна платформа, която предоставя уникална информация на специалистите по търговски марки в международен план, предупреждава за опасностите, които генерира засилената търговия в мрежата.

Според представените от World Trademark Review изчисления, в света  има 4,66 милиарда активни потребители в  Интернет, като  увеличението е от 690 милиона в сравнение с  2019 г.

Мобилният телефон е най-важният канал за достъп в световен мащаб, като потребителите на мобилен Интернет са 91% от общия им брой.

Covid-19 ускори тенденциите в търговията на дребно с близо пет години. Глобалните продажби на електронната  търговия през 2020 г. достигнаха 4,280 трилиона долара, което е с 28% повече спрямо 2019 г. Взривът на онлайн продажби и загубата на физическо пространство за търговия на дребно предизвика „ефекта на виртуалната фуния … изпращане на потребителите направо в мрежите  на фалшификаторите на продукти“, според професор Джей Кенеди от Мичиганския държавен университет. Усиленото пазаруване онлайн  означава, че излагането на потребителите на опасностите от търговията с фалшиви стоки ще нарасне експоненциално (функция, равна на собствената си производна). Тъй като много хора губят работата си или получават по-ниски заплати, те неизбежно търсят по-евтини алтернативи, като по този начин попадат изцяло в ръцете на фалшификаторите.

От друга страна, „лошите момчета“ също реагираха на повишеното използване на Интернет. През 2020 г. се увеличиха броят на измамни регистрации на домейни, фишинг атаките, хакерските атаки и опитите за отвличане и продажба на фалшиви стоки. Компаниите трябва да реагират незабавно и не просто да следват новото развитие на търговията, а да се предпазват от загуба на репутация и от пробиви в системите  за данни. Всяка фишинг атака крие значителни рискове за марките. Последиците могат да струват скъпо:  средната загуба от компрометирана бизнес кореспонденция  през второто тримесечие на 2020 г. е 80 183 долара, да не говорим за големите глоби, свързани с пробивите в данните.

За да останат на върха, компаниите трябва да прилагат ясни стратегии за наблюдение и сигурност на марките. Поддържането на равнище на безопасност – както по отношение на предлаганите марки, така и по отношение  на клиентите  може да бъде постигнато чрез прости мерки, съветват от World Trademark Review. Някои от мерките са следните:

Приемете всеки възможен протокол за сигурност  във вашите жизненоважни домейни – ако имате огромно портфолио от глобални домейни, понякога е трудно да се разбере кои са най-важните от тях. Например чрез Центъра за сигурност на CSC, който има алгоритъм за прогнозно моделиране, се оценяват повече от 20 атрибута от името на домейна, за да се идентифицира дали това име е критично за бизнес операциите на компанията и онлайн марката. След като се идентифицират жизненоважните домейни, ще се разбере кои се нуждаят от подходящи мерки за сигурност.

Прилагайте добро счетоводство за вашите домейни и се регистрирайте при доставчик от висок корпоративен клас със съображения за сигурност – наличието на добро счетоводство за вашите домейни не е само да знаете кои домейни притежавате, важно е да знаете какво правят (например хостване на външни уебсайтове, имейл , мобилни приложения, вътрешни приложни програмни интерфейси), какви географски области обхващат, кой има разрешения за достъп до тях и какви са разрешенията и протоколите  за сигурност. Също така се препоръчва да се използва регистратор от корпоративен клас, а не по-евтини регистратори на дребно.

Изпреварвайте фалшификаторите с проактивни програми за наблюдение и прилагане – имайте предвид, че опитите за фишинг са сигурни – това е случай, за който въпросът е „кога“, а не „дали“. За търговските марки важи същото относно фалшификаторите – фалшификаторите ще копират всички успешни стоки рано или късно. „Търговският успех винаги ще постави доларовите знаци в очите на фалшификаторите, които искат да вземат своето парче от пая“, заключава World Trademark Review. Ето защо целта е въвеждането на проактивни, стратегически програми за мониторинг и правоприлагане в борбата с фалшивите стоки и измамите. Важното  е измамниците да бъдат спрени, преди въобще да започнат.

Линк https://www.worldtrademarkreview.com/anti-counterfeiting/internet-threats-go-viral-companies-must-react-keep-brands-secure

 

Коментари

comments