„Уличното изкуство“ в Индия: Рекламни кампании оф- и онлайн

0
333

Наскоро организация, наречена „Startindia“, която популяризира Street Art в Индия, започна кампания в Instagram, призовавайки компанията Budweiser да обясни  защо за една нощ е нарисувала по фасадите някои от най-красивите си произведения, за да да рекламира своя продукт.

Появи се и друга публикация, събрала над 18 000 харесвания на ден, че някои от най-ранните стенописи в Делхи  „сега са превърнати в билбордове на Budweiser“. Споменават се два стенописа  Hauz Khas, като един от тях е на художник от Мадрид на стената  на основно училище.

Startindia подпомага проекти за улично изкуство в различни градове. Ако посетите живописните Раджастан, Карнатака и Махаращра, ще срещнете най-феноменалните произведения на изкуството по улиците, на древните пазари, по каменните стени и стълбища. Стенописи, картини, скици, които ви карат да спирате по пътя си, докато се разхождате навън,са добре дошли.

Мултинационалните корпорации могат да си позволят да рекламират своите продукти по хиляди различни начини. Проектите на истинското улично изкуство се поръчват най-вече от покровители, които искрено се интересуват от формата или от самите художници, влагайки необходимите ресурси.

Сградите, върху които са картините, не принадлежат на художниците. Но с изкуството върху тях не  е така. Без разрешението на авторите произведенията не могат или по-скоро не трябва да бъдат нарушавани.

За да научите повече за дискусиите, посетете страницата в Instagram: @startindia. Според кампанията на Startindia, новото „произведение на изкуството“ на Budweiser не  е повече от промоция на самата марка.

Линк:

https://www.thestatesman.com/lifestyle/food/budweiser-accused-advertising-street-art-murals-1502961294.html

Коментари

comments