Австралия въвежда ограничения срещу големите социални медийни платформи, Малайзия се колебае

0
371

В стремежа си да се справи с неравнопоставеността при  договарянето между технологични гиганти като Facebook и Google и националните медийни организации, Австралия прие задължителния кодекс за преговори за News Media и Digital Platforms (Кодекс за медиите). Законът изисква от технологичните гиганти да сключват търговски сделки с местни медийни организации при разпространението на съдържание на техните платформи. Ако не може да се постигне споразумение, назначен арбитър ще реши чия оферта е по-разумна.

Facebook, която първоначално се противопоставяше Медийният кодекс да стане закон, реши да премахне новинарските материали от своята австралийска платформа. Въпреки това, точно преди да бъде приет Кодексът за медиите, Facebook обяви, че ще отмени спорната забрана за австралийското новинарско съдържание, след като регулаторите се съгласиха да направят изменения в Кодекса за медиите.

По този начин Австралия постигна пробив в изпълнението на първия си важен регламент за индустрията на социалните медии, който трайно ще промени нацооналния медиен пейзаж.

Макар че Малайзия не е намеквала за подобен ход да накара онлайн платформите да плащат за новини, има закони, регулиращи интернет и социалните медии, които трябва да се вземат предвид, ако тя реши да подражава на Австралия. Основният закон, регулиращ това пространство в Малайзия, е Законът за комуникациите и мултимедията от 1998 г. (CMA), който е под компетенцията на Малайзийската комисия за комуникации и мултимедия (MCMC). Според MCMC, този закон е основан на принципи като прозрачност и яснота, по-добра конкуренция и по-малко регулиране, гъвкавост, регулаторна търпимост и индустриална саморегулация.

Разбирането за регулаторния подход в Малайзия, заложен в СМА, е „леко докосване“ при регулирането на интернет. Правителството няма да бърза да прави промени в закона или да регулира каквито и да било медийни или интернет проблеми.

Въпреки това, предвид значителния натиск в света за регулиране на социалните медии, има вероятност правителството на Малайзия да преосмисли досегашния си подход. Жив пример е случаят от 2020 г., когато министърът на комуникациите и мултимедията излезе с декларация за намерението на правителството да лицензира платформи за социални медии. Въпреки че по-късно министърът ревизира  изявлението си, това показва, че има  натиск върху правителството да регулира социалните медии.

https://www.bbc.com/news/world-australia-56163550

Коментари

comments