Clubhouse – новото гласово приложение, което възражда силата на радиото

0
548

Clubhouse, приложение за аудио чат само с покана, пуснато преди по-малко от година, привлече вниманието на големите производители на технологична индустрия като изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск и изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг – да не говорим за китайското правителство, което вече го е блокирало в страната.

Какво е Clubhouse?

Приложението само за iPhone, след като влезете, ви позволява да стартирате или да слушате разговори по цял набор от теми, от технологични до професионални спортове, родителство, черна литература и т.н. Няма публикации, снимки или видеоклипове – само снимки на профила на хората и техните гласове.

Разговорите могат да бъдат интимни, като телефонно обаждане или могат да включват хиляди хора, слушащи беседа с известни имена, като конференция или сценично интервю. Помислете за част като от подкаст, част като от конферентен разговор, част от социални медии.  Той е безплатен за използване и няма реклами, поне не в този момент.

Как да вляза?

В момента единственият начин да получите покана е да вземете такава от някой, който вече използва Clubhouse. Приложението все още е „бета“ версия, както Gmail беше в ранните си дни, когато беше знак на зубраческо достойнство да получиш акаунт.

Ако все още не познавате никого, който може да ви покани, може да не се наложи да чакате още дълго. Когато Clubhouse излезе за първи път, новите членове получиха само две покани. Този брой вече е нараснал до пет, което означава, че приложението се чувства готово да разшири аудиторията си. Можете също да изтеглите приложението и да влезете в списъка на чакащите, за да бъдете допуснати в Clubhouse.

Това е част от настоящото прилагане на приложението – като изключителен клуб, който обаче се разширява с всяка минута. Аурата му е увеличена от звездната сила на такива първи членове като рап звездата Дрейк, актьорът Джаред Лето, актрисата Тифани Хадиш и влиятелни фигури от света на технологиите като рисковия капиталист Марк Андреесен и . Въпреки че Clubhouse не разкрива колко хора използват услугата му, приложението му е изтеглено 5,3 милиона пъти, според аналитичната компания App Annie.

След като получите покана, можете да импортирате профила си в Twitter – или да започнете от нулата – и след това да следвате хора или „клубове“ по широк кръг теми. Приложението насърчава хората да използват истинските си имена, макар че това изглежда не се налага като линия. Ще ви трябва и iPhone – Clubhouse все още не работи на телефони с Android и не е в мрежата.

Кой създаде Clubhouse?

Това е предприемачът от Силициевата долина Пол Дейвисън, известен най-вече с приложението за социални мрежи Highlight, което Pinterest купи през 2016 г., и бившият инженер на Google Рохан Сет. Въпреки че очевидно не беше планирано, те вероятно не биха могли да изберат по-подходящ момент, за да започнат да посрещат избраните в Clubhouse. Приложението дебютира през март миналата година, точно когато на хората беше заповядано да останат у дома, за да се борят с пандемията и те бяха нетърпеливи да говорят и с други хора, освен със семейството или съквартирантите си.

Защо сега привлича повече вниманието на публиката?

Основната причина вероятно е, че Мъск и Зукърбърг наскоро се появиха изненадващо в Clubhouse. Когато две технологични икони на обща стойност 280 милиарда долара решат да използват едно и също приложение, за да отправят посланията си в рамките на няколко дни един от друг, хората са склонни вече да седнат и да забелязват.

В появата си на 31 януари т.г. Мъск обсъди мисията си до Марс чрез своята компания за ракетни кораби Space X и сподели възгледите си за криптовалутата, изкуствения интелект и продължаващата пандемия. Но след това той разтърси Clubhouse, като извика изпълнителния директор на Robinhood Влад Тенев на виртуалната сцена за интервю относно ролята на приложението в трансформирането на акциите на GameStop от боклук в сензация на Уолстрийт, която поне за кратко опустоши намеренията на комплексните инвеститори, които бяха заложили на това, че акциите ще продължат да намаляват .

Интервюто илюстрира две точки, които е важно да запомните за Clubhouse. Въпреки че самото приложение казва, че не записва дискусиите, които се провеждат в стаите му, това не означава, че някои участници не са записвани. И публикуваните записи на подобни дискусии също доказват, че има начини за заобикаляне на ограничението за „присъствие“ на 5000 души в стаите на Clubhouse.

Появата на Зукърбърг на 4 февруари в Clubhouse не се задълбочи в нещо толкова горещо като лудостта на GameStop, но присъствието му също разгаря любопитството към приложението. Като истински последовател на Facebook, компанията също така работи върху копие, известно вътрешно като Fireside.

Всичко ли в Clubhouse e свързано с хората от технологичната индустрия?

Докато ранните потребители на Clubhouse бяха до голяма степен рискови капиталисти и хора, стартиращи в тази сфера, потребителската база на приложението се разширява, както и разнообразието на неговите членове. Потребителите вече могат да изследват теми като „Попитайте треньора: живот, любов и търсенето на радост, пари / здраве“, „Основи на биткойна за бебешки бумери“, „Инвестиране, докато компанията печели“ и „На растителна основа: основни насоки за начинаещи с диетичен жасмин. “

Какво се случи в Китай?

Хиляди китайски потребители се стичаха към приложението през последните месеци, привлечени от неограничените дискусии, които то позволяваше с хора от чужбина – особено по теми за демокрацията, Тайван и други чувствителни проблеми.

Това беше особено поразително, като се има предвид, че правителството на президента Си Дзинпин е все по-враждебно настроено към независими гласове. Clubhouse позволи на много континентални потребители първата им директна комуникация с хора в Хонконг и Тайван, както и с изгнаници от уйгурското мюсюлманско малцинство в северозападната част на Синдзян.

Приложението е премахнато от китайския магазин на Apple Inc. най-рано на 16 декември 2020 г., според Бенджамин Исмаил, активист на групата Apple Censorship, която проследява цензурата в Apple Store. Потребителите все още могат да го изтеглят, ако имат достъп до магазин за приложения на Apple в чужбина.

Впоследствие китайските потребители загубиха достъп до Clubhouse по начина, по който хиляди други уебсайтове и приложения за социални медии бяха блокирани от китайската комунистическа партия, използвайки най-обширната система от интернет филтри в света.

Линкове: https://www.dailysabah.com/business/tech/what-is-clubhouse-the-booming-invite-only-voice-chat-app

https://compact-media.eu/clubhouse-and-misinformation-over-voice/

Clubhouse ще повиши сигурността на защитата на данните на своите потребители
Стартирано в началото на 2020 г., приложението Clubhouse вече се радва на глобален нарастващ интерес, след като изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск и изпълнителният директор на Robinhood Влад Тенев проведоха изненадваща дискусия на платформата.

Преди няколко дена Clubhouse заяви, че преразглежда своите практики за защита на данните, след като доклад на Обсерваторията в Станфорд установи, че политиката на платформата съдържа недостатъци относно сигурността, които правят данните на потребителите уязвими за достъп от страна на китайското правителство.

В отговор на изводите от изследването, публикувано от Станфордския университет, приложението заяви, че въпреки решението то да не е достъпно в Китай, някои хора са намерили начини за изтеглянето му, което означава, че разговорите са могли да бъдат предавани чрез китайски сървъри.

„С помощта на изследователи от обсерваторията в Станфорд определихме няколко области, в които можем да засилим допълнително защитата си на данни“, се казва в изявление на компанията, публикувано миналата седмица.

Маса нови потребители от континентален Китай се присъединиха към приложението и участваха в дискусии по теми, които включваха чувствителни въпроси като лагерите в Синдзян и Закона за националната сигурност на Хонконг. Но достъпът им до приложението впоследствие беше блокиран, като предизвика разочарование и опасения за държавно наблюдение.

Коментари

comments