Правила за инфлуенсърите в социалните мрежи: английският опит

0
352

Органът за рекламни стандарти (ASA) във Великобритания се е произнесъл в полза на още една жалба във връзка с публикация на инфлуенсър в социална медия, за която не е ясно, че е „търговска комуникация“.

Люк Мабът е бивш състезател от „Острова на любовта“ и платен инфлуенсър за Boohoo.com UK Ltd. Той публикува видеоклип в TikTok, в който носи два вида дрехи. Надпис до видеото обявява: „Кой външен вид предпочитате“ и „Облекло от @boohooman #boohooman“.

Член 2.1 от Кодекса на ОРС изисква „търговските комуникации да могат да бъдат идентифицирани като такива“. Член 2.4 гласи, че „търговците и издателите трябва да изяснят, че рекламите са търговска комуникация, например като поставят заглавие „текст с рекламна функция“. Тези правила включват и забраната, посочена в Закона за защита на потребителите от 2008 г. за „използване на редакционно съдържание в медиите за популяризиране на продукт, при който търговецът е платил за промоцията, без да е ясно в съдържанието чрез изображения или звуци, които потребителят може лесно да идентифицира, че става дума за реклама.“

С оглед спазването на тези правила ASA препоръчва публикациите на инфлуенсърите  в социалните медии да бъдат маркирани като „реклама “ или „текст с рекламна функция “, със или без хаштаг.

Все по-често се оказва, че онлайн търговците на дребно и инфлуенсърите разглеждат потвърдените от ASA жалби като необходими разходи за правене на бизнес. Рекламодателите и инфлуенсърите обаче трябва да избягват самодоволството. Разследванията през 2018-2019 г. показват, че доста инфлуенсъри са поели ангажимента да спазват правилата в насоките на ASA. Прилагането на закона с пълна сила спрямо тях обаче остава напълно възможно.

В момента рекламодателите трябва да направят необходимото, за да гарантират, че техните договори с инфлуенсъри уреждат ясно задълженията на инфлуенсъра да разкрива връзката си с определена марка.  Те трябва да контролират и всички публикации в социалните медии на инфлуенсърите, с които имат договори, за да осигурят спазване на  изискванията. Инфлуенсърите от своя страна трябва да поясняват естеството на своите рекламни публикации, като използват #ad или други етикети.

Линк https://www.asa.org.uk/resource/influencers-guide.html

Коментари

comments